تبلیغات

ابزار هدایت به بالای صفحه

بازار خرید کافه عکس - CafeAx - مطالب اسفند 1393
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
کافه عکس - CafeAx
w w w . c a f e a x . c o m


Nick Ut


نیک یات
این عکس دختر ۹ ساله‌ای را نشان می‌دهد که در جریان جنگ ویتنام، به دلیل حمله ارتش ویتنام جنوبی با بمب‌های ناپالم  بصورت برهنه و گریان در حال فرار است.
نیک یات با این عکس به شهرت جهانی دست یافت.




Kim Komenich


کیم کومِنیچ
عکسی که او در زمان سقوط دیکتاتور فیلیپین "فردیناند مارکوس" گرفته بود
که او را برنده جایزه پولتزر سال ۱۹۸۷ کرد
در این عکس فریناند مارکوس و ایملدا مارکوس که اضطراب از سیمایش به خوبی پیداست، دیده می‌شوند، فریناند مارکوس در این عکس در حال سخنرانی در جمع طرفدارانش است
زمانی که دیگر کار از کار گذشته بود
انقلاب مردم فیلیپین به ثمر رسیده و  آکینو عملا رئیس جمهور مردم شده بود. مارکوس کوتاه‌زمانی بعد با توصیه آمریکا، کشور را ترک کرد. او در سال ۱۹۸۹ در جزایر هونولولو درگذشت.




Harry Benson


هری بنسون
برایان اپستین مدیر بیتلز فقط به من گفت که انها در آمریکا شماره یک هستند
و من هم سال 1964 با آنها به نیویورک آمدم.





Lyle Owerko


لیل اورکو
هیچکس نمی‌دانست در یک روز گرم زیبا یکی از دردناک ترین اتفاقات که قلب بشریت را به درد می‌آورد اتفاق خواهد افتاد
این عکس بخش کوچکی از چنین حادثه ای عظیمی‌ است که هزاران داستان و میلیون ها نفر از مردم را درگیر خود ساخت




Mark Seliger


مارک سلیگر
عکسی از  آلبوم نیروانا
دو ماه بعد از این عکس کورت به دلیل ضربه حاصل از گلوله  به سرش درگذشت و این عکس یکی از جلد آلبوم های به یادماندنی رولینگ استون شد.





برچسب ها: Mark Seliger، عکاسان به نام دنیا، Lyle Owerko، معروف‌ ترین عکاس‌ های جهان، Kim Komenich، نیک یات، کافه عکس،

Jeff Widener


جف وایدنر
عکس خود «مرد تانکی» را در دست دارد که سال 1989 در میدان Tienanmen گرفته




Steve McCurry


استیو مک کری
عکس زن جوانی اهل پیشاور پاکستان را در دست گرفته است. این عکس متعلق به سال 1984 است
او می‌گوید من به مدت 17 سال دنبال این دختر گشتم و بالاخره سال 2002 او را پیدا کردم
اسم او شربت گولا است




Neil Leifer


عکس «علی در مقابل لیستون» را روز 25 می‌1965 در Lewiston انداخته است.



Bill Eppridge


 بیل اپریج
با عکسی که از رابرت کندی بعد از ترورش در 5 ژوئن 1968 گرفته است در دست ایستاده است



Elliott Erwitt


الیوت ارویت
عکسی که در دست گرفتم سال 1974 خیلی سریع و ناگهانی از آپارتمانم در سنترال پارک نیویورک در خیابان انداختم
از آن زمان تابحال 38 سال گذشته و من خیلی ناراحتم که همراهانم را از دست دادم




Brent Stirton


 برنت استیرتون
اینجا Virunga است، اولین پارک ملی در آفریقا در جمهوری دموکراتیک کنگو. تنها ۴۰ نوع گوریل پشت نقره‌ای در دنیا وجود دارد که بیشترشان در این پارک زندگی می‌کنند
سال ۲۰۰۷، شکارچیان و قاچاقچی‌ها برای ترساندن محیط بانان این پارک، یک گوریل نر و شش گوریل ماده را کشتند تا از سخت‌گیری‌ محیط بانان بکاهند.
زمانی که محیط بانان متوجه کشته شدن این گوریل‌ها شدند جنازه آنها را با حرکتی جالب از جنگل‌های کوهستانی به پایین حمل کردند.
طول مسیر حرکت آنها پنج کیلومتر بود و آنها باید در این مسیر کوهستانی سخت وزن۲۷۰ کیلوگرمی‌گوریل‌ها را حمل می‌کردند
ده سال گذشته، ۱۲۰ محیط بان،  پارک ملی گنگو در طی انجام وظایفشان کشته شده‌اند، دستمزد آنها فقط ۱۰ دلار در ماه است، آنها قهرمانانی فراموش‌شده محیط زیست هستند.




Douglas Kirkland


داگلاس کیرکلند
این بعد از ظهر من با مرلین مونرو است




برچسب ها: داگلاس کیرکلند، برنت استیرتون، الیوت ارویت، معروف‌ ترین عکاس‌ های جهان، Steve McCurry، Jeff Widener، عکاسان مشهور دنیا،
ادمین شنبه 23 اسفند 1393 نظرات ()


در عکاسی مفهومی ، مفهوم در عکس اولین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. یک عکاس مفهومی تلاش می کند که قسمتی از پیام خود را به مخاطب منتقل کند این پیام می تواند یک جهت دادن سیاسی باشد یا تفسیر اجتماعی و حتی می تواند یک حس برانگیخته درونی و مبهم از احساسات فرو خفته مان باشد .تا این جا قضیه ، داستان مانند هنرهای انتزاعی است ولی بعد از آن عکس مفهومی تصویر یک نمود صریح و بی پرده از خود مفهوم نیست بلکه یک بیان کلی از ایده اصلی می باشد. استفاده از سمبلها: عکاسی مفهومی به درستی از سمبلها برای بیان مفهوم استفاده می کند.حرکت ، حالت و فرم سوژه و یا همه چیزی که عکاس می خواهد در پیامش لحاظ کند در این نوع عکاسی دیده می شود.سمبلها همیشه حضور قدرتمندی دارند ، از سرخی مهیج روژ لب به نشانه خون سرخ رنگ جاری در رگها تا سبزی لجن زار به نشانه سبزی اسکناسهای پول! البته یک مشکلی که برای هر عکاس مفهومی پیش می آید اینست که درک مفاهیم استفاده شده و حدس زدن معنای آنها برای هر مخاطبی امکان پذیر نباشد. در نتیجه تلاش جهت درک مفاهیم توسط مخاطب یک چالش مهم برای عکاس مفهومی است. عکاس مفهومی برای یک عکس معانی ای عینی و یا ذهنی بسیار زیادی قائل است .البته خیلی از عکاسان مفهومی علاقه دارند ادعا کنند تنها و فقط تنها یک مفهوم عینی برای هر عکس وجود دارد واز خلال عکسهایشان صرفنظر از پس زمینه های ذهنی مخاطبان آنها همان یک معنا برای بیننده قابل باز یافت می دانند. گرچه هستند عکاسان مفهومی ای که نیت دیگری در سر دارند آنها می خواهند مخاطب نهایت درک ذهنی خودش را از عکس داشته باشد. آنها می خواهند احساسات زیادی را ایجاد کنند. آنقدر متفاوت و متعدد به تعداد آدمهایی که بیننده آثارشان هستند. اما واقعا چرا چنین است؟ آفرینش یک تصویر هیجان انگیز که باعث به فکر فرو رفتن بیننده ها می شود و ارتباطی بین خاطرات و تجربیات آنها با احساسات می گردد چرا اینقدر مهم است؟ این سئوالهایی هستند که عکاس مفهومی می خواهد با آثارش به آنها پاسخ دهد

ترکیب بندی: دو اردوگاه اصلی برای ترکیب بندی در عکاسی مفهومی متصور می باشد: در یک سو کوششی در ایجاد یک ترکیب بندی کمینه و ایجاد غنای بصری بالا از این طریق. بیشترعکاسان مفهومی مینیمال ترکیب هایی ایجاد می کنند که فوکوس و تمرکز دقیقا بر روی یک سوژه باشد . یک مفهوم منفرد ، که باعث تمرکز بیننده بر روی یک فکر مشخص میگردد. ایده قرار گرفتن سوژه بر روی بکگراند سفید پاکیزه بخاطر همین منظور است: یعنی پرهیز از مخشوش شدن ایده اصلی. در سویی دیگر کمی پیچیدگی وجود دارد. این هنرمندان کسانی هستند که مکانهای شلوغ و تعدد سوژه را بر می گزینند که اغلب فاقد تمرکز بر روی سوژه ای واحد است. ترجیحا هر سوژه ، هر نماد در این مکانها یک نقشی برای دیگری بازی می کند خلق چشم اندازهای وسیع از ایده های که در عین حالی که پیام کلی ای را توصیف می کنند ولی هنوز بشدت خاص و یکه هستند.

زیبائی شناسی : تعداد بسیار زیاد از عکاسان مفهومی کوشش نمی کنند که حتما آثارشان زیبا باشد و یا حتی الزاما به چشم زیبا بیاید. عکاسی مفهومی می بایستی ساده باشد یا حتی در برخی موارد عمدا زشت ارائه می شود تا ایده از خلال تصاویر بیان شود. تعداد زیادی از عکاسان مفهومی تلاش دارند تصاویر تا حد ممکن طبیعی بنظر آید بطوری که حواس بیننده از ایده اصلی عکس منحرف نشود که در اصل نیت و خاستگاه اولیه این نوع از عکاسی هم است.





برچسب ها: عکاسی HDR، عکاسی مفهومی، کافه عکس دات کام،
ادمین شنبه 23 اسفند 1393 نظرات ()

عکاسی در شب می‌تواند عکس‌هایی زیبا و دیدنی را برایتان به ارمغان بیاورد. خیابان‌های شهر در رنگارنگ‌ترین زمانشان هستند، هنگامی که چراغ‌های رنگارنگ خیابان‌ها روشن هستند. غروب آفتاب رنگ‌های درخشانی را می‌سازد که می‌تواند منظره‌ی زیبایی را برایتان به منظور عکاسی در شب ایجاد کند. شما می‌توانید عکس‌های در نور کم شب را به کمک یک اس‌ال‌آر و کیت‌لنزی که به همراه آن گرفته‌اید بگیرید. همه اس‌ال‌آرها نیازهای مقدماتی برای عکاسی در شب را دارند. دوربین‌های کامپکت «فشار بده و بگیر» یا point and shot که دارای تنظیمات دستی باشند نیز می‌توانند برای این‌کار استفاده شوند. در ادامه چند نکته مقدماتی برای گرفتن عکسای زیبا در شب و یا نور کم ارائه می‌شود. از سه پایه استفاده کنیداولین چیزی که شما به آن احتیاج دارید یک سه‌پایه است، حتی اگر حمل کردن آن ناراحت کننده و دردناک باشد. در عوض، این کار بهترین راه برای مطمئن شدن این مسئله است که عکس‌‌هایی که در نور کم می‌گیرید شارپ خواهند بود. تعدادی از دوربین‌های جدید دارای قابلیت کاهش لرزش هستند که به شما عکس‌هایی شارپ در سرعت کم شاتر می‌دهند. اما همچنان استفاده از سه پایه بهترین گزینه برای داشتن عکس‌هایی شارپ‌تر در نور کم خواهد بود. شما به راحتی می‌توانید سه‌پایه‌ای متناسب با بودجه‌ی خود پیدا کنید، ولی حتما مطمئن شوید که این سه‌پایه توانایی حمل وزن نهایی دوربین و لنزتان را داشته باشد و به اندازه‌ی کافی برای حمل کردن راحت باشد. از تنظیمات «اولویت با دیافراگم» دوربین خود استفاده کنیددر این حالت شما با کنترل کردن دیافراگم، به دوربین اجازه می‌دهید که خودش سرعت شاتر مناسب را برای نوردهی صحیح انتخاب کند. در دوربین‌های معمول اس‌ال‌آر میزان دیافراگم f/8 ، شما را مطمئن خواهد کرد که عکس‌هایتان کاملاً شارپ و با عمق میدان مناسب خواهند بود. در دوربین‌های point-and-shot که سنسورهای کوچکی دارند، این کار را می‌توان با میزان دیافراگم f/4 نیز انجام داد. دوباره در اینجا استفاده از سه پایه به شما کمک خواهد کرد که عکس‌هایی که با سرعت‌های شاتر یک یا دوثانیه و یا بیشتر، می‌گیرید بدون بلور یا محوشدگی باشند. همچنین در این حالت بهتر است که ISO دوربین خود را در کمترین میزان قرار دهید تا عکس‌های شما نویز کمتری داشته باشند. از سلف‌تایمر دوربین‌تان برای گرفتن عکس استفاده کنیداز سلف‌تایمر دوربینتان یا کابل شاتر (دکلانشور) و یا کنترل از راه دور برای گرفتن عکس استفاده کنید تا از هرگونه تکان خوردن دوربین هنگام فشردن دکمه شاتر جلوگیری کنید. اکثر دوربین‌ها دارای سلف‌تایمر ۲ یا ۱۰ ثانیه هستند، که استفاده از این قابلیت بهترین گزینه خواهد بود. تراز سفیدی دوربین را روی نور روز تنظیم کنیداکثر دوربین‌های دیجیتال به طور پیش‌فرض تنظیم تراز سفیدی (وایت بالانس) آن‌ها روی حالت اتوماتیک است. اما در حالت اتوماتیک دوربین سعی می‌کند تا رنگ نور چراغ‌ها به سفید برساند و در نتیجه رنگ‌های شفاف و زنده‌ی عکس را تغییر خواهد داد. تنظیم «نور روز» رنگ‌های زیبا و زنده‌ی غروب خورشید را بدون آنکه دستکاری زیادی بکند، بهتر حفظ خواهد کرد. در بهترین زمان نور عکس بگیرید ، بهترین زمان شب برای عکاسی هنگامی است که هنوز مقداری رنگ در آسمان باقی مانده است. این زمان عکس‌های رنگارنگ‌تری را نسبت به زمانی که هوا کاملا تاریک است، به شما می‌دهد، هنگامی‌که نور طبیعی با نورهای خیابان مخلوط می‌شود، نتیجه کار می‌تواند کاملاً چشمگیر باشد. نیم‌ساعت قبل، همزمان و بعد از غروب می‌توانند بهترین زمان برای عکاسی باشند. عکس‌ها و تنظیمات را بررسی کنیدعکس‌هایتان روی صفحه ال‌سی‌دی دوربینتان بررسی و مقایسه کنید. آیا از عکس‌هایی که گرفته‌اید راضی هستید و آن‌ها را دوست دارید؟ اگر عکس‌هایتان تاریک هستند از ابزار تصحیح نوردهی (exposure compensation) برای تنظیم نوردهی در سرعت شاتر بالا استفاده کنید. همینطور اگر عکس‌هایتان بیش از حد روشن است از همان ابزار برای تصحیح نوردهی در سرعت شاتر کم استفاده کنید. معمولا اکثر دوربین‌های اس‌ال‌آر ممکن است به تصحیح نوردهی نیاز داشته باشند تا عکس‌های گرفته شده زیبا و با نور مناسب به نظر بیایند.
توضیحات اضافی: تصحیح نوردهی چیست؟ابزارهای سنجش نور دوربین‌ها کامل نیستند. گاهی اوقات اندازه‌های انتخاب شده توسط دوربین عکس‌هایی با نور خیلی زیاد و یا با نور خیلی کم ایجاد می‌کنند. تصیح نوردهی ویزگی‌ای در دوربین است که به شما اجازه می‌دهد تا نوردهی را تنظیم کنید. با انجام این کار شما می‌توانید به صورت دستی نوردهی را تا جایی‌که عکس به اندازه‌ی کافی روشن‌تر و یا تیره‌تر شود تنظیم کنید. معمولاً میزان این تغییرات بین -۲ تا +۲ EV و با گام‌های ۱/۳ (یک‌سوم) می‌باشد. هر دوربین ممکن است تفاوت‌های اندکی در روش‌های اعمال این تنظیمات داشته باشد، بنابراین لطفا به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید. حالت الویت با دیافراگم چیست؟ حالت الویت با دیافراگم یا تقدم با دیافراگم، یک تنظیم در دوربین است که به شما اجازه می‌دهد تا عدد دیافراگم را خودتان انتخاب کنید. در این حالت دوربین به طور خودکار سرعت شاتر مناسب برای این دیافراگم را تشخیص می‌دهد. هدف اصلی از حالت الویت با دیافراگم کنترل عمق میدان است. عمق میدان فاصله‌ای است که در آن اشیا در پیش‌زمینه و پس‌زمینه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید شارپ و یا محو (بلور) هستند. در عکاسی منظره در شب شما باید مطمئن باشید که فوکوس تصویرتان کاملا شارپ باشد. برای این‌کار بایستی عدد دیافراگم‌تان به میزان مناسب بزرگ باشد. دیافراگم لنز شما ممکن است از ۲٫۸ یا ۳٫۶ به عنوان بازترین دریچه شروع شود تا کوچک‌ترین دریچه که ممکن است f/16 یا f/22 باشد. دیافراگم (دریچه) بازتر منجر به محوتر شدن بک‌گراند عکستان و کاهش عمق میدان می‌شود. بسته‌تر شدن دیافراگم که همان بزرگتر شدن عدد آن است باعث شارپ‌تر شدن پس‌زمینه و پیش‌زمینه عکستان خواهد شد. تنظیم دیافراگم روی f/8 یا f/11 معمولاً برای بدست آوردن فوکوسی کاملاً شارپ در عکاسی منظره مناسب هستند.




برچسب ها: عکاسی در شب، کافه عکس، نوردهی، دیافراگم، عمق میدان، cafeax،
درباره وبلاگ

Instagram : CafeAx_com
آخرین مطالب
نظر سنجی
دوربین شما کدام است یا طرفدار کدام برند هستید ؟






نویسندگان
آرشیو مطالب
صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :